מספר פריט : 3305

מהו חינוך רוחני ומה צריך להיכלל בו – ד"ר צחי ארנון

מהו חינוך רוחני ומה צריך להיכלל בו - ד"ר צחי ארנון

מספר פריט : 3305

12333
ד"ר צחי ארנון

להבנתי אין "חינוך רוחני" משום שהרוח קיימת בכל אדם ולא זקוקה לחינוך כדי להתקיים או להתממש. מתוך אמונה זו השיח הפתוח והגלוי על קיומה של רוח, על קיומה של נשמה, על משמעות החיים ועל ייעוד האדם בהם, מאפשר לשומע להדהד את התכנים בתוכו ולגלות את התשובות הרוחניות שלו. מכאן ש"החינוך הרוחני" הוא למעשה מתן אפשרות ולגיטימציה לנושא הרוח והרוחניות להתבטא בתהליכי החינוך בהם אנו עסוקים, הן במסגרת חינוך הילדים שלנו והן במסגרת הוראת החינוך במסגרות אקדמיות.

"חינוך רוחני" או "חינוך לרוחניות" הם למעשה מתן דוגמה אישית של המחנך, מתוך האופן שבו הוא מיישם את ההיבט הרוחני בחייו, מתוך האופן שבו הוא מתייחס לקשיים שבחייו, ומתוך האופן שבו הוא נותן משמעות לכל אלה. 

להבנתי, ההיבט הרוחני בחיי מתייחס לשאלת משמעות החיים, והייעוד שלנו בחיים.

הרוח היא הנשמה היתרה, מעבר לגוף הפיסי ולנפש הפסיכולוגית. הרוח היא האנרגיה שבנו כל עוד גופנו חי, אנרגיה המבקשת להתממש במציאות הפיסית דרך פעולותיו של האדם, ובכך להגשים את הייעוד שלשמו האדם נולד, חי וקיים.

ד"ר צחי ארנון

פסיכולוג קליני ורפואי, מוסמך לטיפול ולמחקר בהיפנוזה, מרצה בכיר מומחה במכללת עמק יזרעאל בחוגים חינוך, פסיכולוגיה ומדעי ההתנהגות, ובתוכנית לתואר שני בייעוץ חינוכי. אחראי תחום גוף נפש בצוות רפואה משלימה במרכז הרפואי בני ציון בחיפה.

קישורים:

האתר של ד"ר צחי ארנון, הכולל הפניות להרצאות בכנסים לחקר הרוחניות העכשווית שהתקיימו באוניברסיטת חיפה

ד"ר ארנון על שילוב השיח הטיפולי הרוחני בשיח הטיפולי הפסיכולוגי

יום עיון בניהולו של ד"ר ארנון במכללת עמק יזרעאל בנושא "כשהרוח מצטרפת לטיפול, גישות אלטרנטיביות בייעוץ, בחינוך ובטיפול"

Page Reader Press Enter to Read Page Content Out Loud Press Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out Loud Press Enter to Stop Reading Page Content Out Loud Screen Reader Support